Kiwanis stapt 1 miljoen stappen voor Akabe (nieuwsblad.be)

Nieuwsblad - 2013-08-09
LONDERZEEL – Op 9 augustus stappen vrijwilligers van Kiwanis Londerzeel de 44ste 100 km Dodentocht van Bornem mee voor Akabe Londerzeel, de scoutswerking voor mindervaliden. Luc Brugghemans van Kiwanis Londerzeel legt uit: ‘Akabe staat voor ‘Anders KAn BEst’ en is de Scoutswerking voor personen met een handicap.
In Vlaanderen zijn er ongeveer 25 Akabe-groepen voor kinderen en jongeren met en zonder handicap. Akabe-Londerzeel wil zijn gebouw beter afstemmen op deze bijzondere doelgroep en heeft nood aan een toilet afgestemd op rolstoelgebruikers. Dit biedt de extra mogelijkheid om meer Akabe-leden aan te trekken die rolstoelgebruiker zijn.
Kiwanis Londerzeel wil hier zijn steentje toe bijdragen en wil met deze actie voldoende financiële middelen bij elkaar krijgen om deze aanpassing van de sanitaire installaties mede mogelijk te maken. Kiwanis Londerzeel telt een twintigtal actieve leden en we denken 1 miljoen stappen tijdens de Dodentocht ten voordele van Akabe Londerzeel te kunnen afleggen.
Een gemiddelde mens heeft een staplengte van ongeveer één meter. Een wandeltocht van 100 kilometer bestaat dus grofweg uit 100.000 stappen. Kiwanis Londerzeel heeft de ambitie om ook dit jaar voldoende leden en sympathisanten te kunnen motiveren om in totaal terug 1.000.000 stappen te zetten tijdens de Dodentocht’, aldus Brugghemans.
Bron: het Nieuwsblad