Kiwanis Londerzeel geeft 35.000 euro aan projecten (nieuwsblad.be)

Nieuwsblad - 2012-08-29
LONDERZEEL – Op hun zesde tuinfeest gaf Kiwanis Londerzeel in het Notenhof een cheque van 35.000 euro aan diverse goede doelen. De serviceclub behoort tot Kiwanis International en brengt mensen met uiteenlopende beroepen samen. Zij doen aan lokale dienstverlening zonder oogmerk van persoonlijk belang.

‘Dit jaar waren er 223 deelnemers op ons jaarlijks tuinfeest eind augustus, wat het een zeer succesvol evenement maakt’, zegt voorzitter Paul Van denbempt. ‘Dankzij dit feest, de jaarlijkse champagne-actie en de deelname aan de Dodentocht, was het mogelijk om een cheque van 35.000 euro uit te keren. Het geld wordt verdeeld over Vzw Levedale, VZW ’t Spiegeltje, VZW de Meerpaaal, Revalidatiecentrum Buggenhout en de atletiekclub Olympia. Ook vorig jaar hebben we hel wat middelen ingezameld. Toppunt was toen de rechtstreekse en onrechtstreekse ondersteuning als hoofdsponsor aan het project ‘Kiwanis-Run for LCH’ op het Marktplein van Kapelle-op-den-Bos, dat maar liefst 37.000 euro heeft opgebracht. Geld dat dient voor het onderzoek naar de oorzaak, en eventuele remedie, van deze zeer zeldzame kinderziekte’, aldus Van denbempt. In zijn speech onderstreepte hij dat vooral na het plots overlijden van hun stichter Frans Reyniers, jeugd van zeer groot belang is om de toekomst te verzekeren van Kiwanis Londerzeel.

Bron: het Nieuwsblad